Geplaatst op: 22 november 2022, 11:27

Doetinchem -In een bovenwoning in Doetinchem is dinsdagnacht rookontwikkeling ontstaan door een stuk zilverpapier in een magnetron. De bewoner, die onder invloed van verdovende middelen was, raakte niet gewond.
 
De brandweer kreeg dinsdagnacht rond 00.15 uur een melding van een brand in een bovenwoning aan de Surinamestraat in Doetinchem. Buurtbewoners hoorden een brandalarm in een woning afgaan, waarna één van hen de woning betrad. Door een raam te openen wist de omwonende het brandalarm uit te schakelen, waarna hij door de rookontwikkeling de bovenwoning moest verlaten.
 
De bewoner van het pand weigerde zijn huis te vertalen. Ook de inmiddels gearriveerde brandweer mocht in eerste instantie de woning niet betreden van de man. Toen de politie ter plaatste kwam konden zij naar boven, maar hoefden op een nacontrole na, niet verder in actie te komen.
 
Overlast
De rookontwikkeling ontstond door zilverpapier in de magnetron. Bij het incident raakte niemand gewond. De bewoner van de woning is bij hulpverleningsinstanties bekend, en zorgde al eerder voor overlast. Ten tijde van de rookontwikkeling in zijn woning was hij onder invloed van verdovende middelen, de politie heeft de man niet aangehouden.

Share