Geplaatst op: 2 augustus 2022, 09:31

Halle -In een woning in Halle is dinsdagochtend een klein brandje ontstaan nadat een vloer was geboend. De brandweer is ter plaatse gekomen om het vuurtje te doven.
 
De brandweer werd iets voor 08.00 uur gealarmeerd voor de brand in de woning aan de Kuiperstraat. Na het boenen van de houten vloer was er door broei een klein vuurtje ontstaan in een kast. De bewoners werden wakker en roken een vreemde lucht, waarna ze de brandweerlieden inseinden.
 
Na aankomst heeft de brandweer de smeulende objecten naar buiten gebracht en geblust. De woning is daarna nog een tijdlang geventileerd. Er is niemand gewond geraakt bij het incident.
 
Advies: in water of laten drogen
"Als je iets met olie poetst en je doet de doeken bijvoorbeeld in een tasje, dan kan het heel heet worden. Oliën moeten uitdrogen, anders ontvlamt het. Het wordt zo een paar honderd graden".
 
Het probleem is gemakkelijk te voorkomen: De brandweer advisert om alles in een emmer water te doen zodat het deactiveert of hang het aan de waslijn om het te drogen".

Share