Geplaatst op: 28 april 2022, 14:30

Doetinchem -Op een balkon in een flatgebouw in Doetinchem is donderdagmiddag brand ontstaan. De vlammen sloegen daarbij een tijdlang over de balustrade heen.
 
De brand werd rond 13.00 uur gemeld in een van de flats aan de Caenstraat. Op de vijfde verdieping was op het balkon bij een woning brand ontstaan. De bewoners waren niet thuis, waardoor brandweerlieden de deur moesten forceren om binnen te komen. Ze hebben vervolgens het brandje op het balkon geblust. Voor zover bekend is daarbij niemand gewond geraakt.
 
De oorzaak van de brand was vermoedelijk een sigarettenpeuk. Het vuur zorgde voor flinke rookontwikkeling in de omgeving. Omwonenden werden geadviseerd om ramen en deuren gesloten te houden. Personeel van Sité Woondiensten is aanwezig om te controleren of er geen verdere schade is ontstaan.

Share