Geplaatst op: 30 december 2021, 09:48

Silvolde– In een kelder van een woning in Silvolde is woensdagavond een brand ontstaan. Door het vuur is veel rook vrij gekomen wat het blussen lastig maakte voor de brandweer.
 
De brand ontstond rond 17.30 uur bij een huis aan de Wezelhof. Na controle van het pand bleek dat de brand ontstaan was in de kelder waar ook een sauna stond. Door de grote rookontwikkeling en de hitte was het voor de brandweer moeilijk om de brandhaard te vinden en het daarna te blussen. De bewoners van de woning zijn voor controle en meegenomen naar het ziekenhuis door de ter plaatse gekomen ambulance.
 
Toen de brand eenmaal uit was heeft de brandweer de kelder leeggepompt want daar stond veel bluswater in. De woning heeft in de kelder en de garage veel brand- en waterschade opgelopen. De rest van de woning heeft rookschade en daardoor is de woning voorlopig niet bewoonbaar. Salvage is ter plaatse gekomen om schadebeperkende maatregelen te nemen.

Share