Hond ontdekt brand in slaapkamer

Geplaatst op: 26 december 2012, 14:15

Varsseveld – De hond van bewoner van een woning aan de Schoolstraat in Varsseveld heeft zijn baasje gewaarschuwd dat de brand in de slaapkamer was er raakte niemand gewond.

De bewoner had net zijn hond uit gelaten toen hij weer thuis kwam en in de kamer ging zitten begon de hond te blaffen. De bewoner deed de deur naar boven open maar kon door de rook niet meer naar boven. Hij waarschuwde de buurman dat er brand was en belde de brandweer.

De brandweer was snel ter plaatse en kon de brand snel blussen. Vermoedelijk is een sigaret de oorzaak van de brand. Salvage zal ter plaatse komen voor de verdere afhandeling. Ook is de woning bouw stichting in kennis gesteld, de bewoner zal de tweede kerstdag elders moeten doorbrengen.

Share